Alla inlägg under januari 2009

Av maria - 29 januari 2009 21:30

mitt horoskop:

En bra dag för allt möjligt men allra lämpligast är den för kärlek. Det är bara stress som kan sabotera.


Det stämmer bra! tyvärr.. är hur stressad som helst, har nio saker att göra i skolan!? dom vill verkligen att man ska dö i förtid! & det mesta har väl gått ut över ludde, min stackare :( Han kan inte ha det lätt, tur att han står ut med mig :) haha. Vi fick en mysig kväll iallafall, tidig dock, eftersom att jag inte sov något inatt & gjorde så han vakna hela tiden. Jag kan verkligen inte sova när jag är stressad, fast jag är hur trött som helst. Hoppas jag somnar inatt bara, vill inte vara vaken en natt till. Imorgon är det fredag som tur är!


btw, imorgon är jag & kattan med i tidningen ;) haha. 

Av maria - 26 januari 2009 17:00

8 dagar till 3 februari..  :) eller :( ?

tusen tankar, inget svar!

  Det ska ju som sagt vara min & luddes 5-årsdag snart. Men eftersom att vi inte vart tillsammans på 6månader så är det ju inte så längre, men det är väl ändå våran dag, som ludde säger. Det känns inte alls som att jag varit singel, så fort man kollat åt någon annan är det som att man är otrogen? Samma för honom antar jag. Allt blev bara värre när vi gjorde slut/tog ett uppehåll eller vad det nu är. Fast ändå bättre, på något sätt.. mellan oss. 


vi får väl se vad som händer, det slutar väl ändå på bästa sätt. 


 Det är måndag igen då. Helgen var väl inte den bästa. Jag hade kul hemma hos Evelina iallafall, men skulle nog inte gått ut. tappade bort alla som vanligt, :) typiskt mig. Sen blev det snefylla, eller något? första på länge. Idag skulle iallafall jag & ludde åka in till västerås, men han är tvungen att jobba över. Jag får väl plugga & städa istället :( usch.

Av maria - 23 januari 2009 23:00

please come back and make it better, than it ever was..


 Jag vaknade tidigt idag? sjuk att man vaknar tidigt när man är ledig & sen vill man verkligen inte vakna när man ska till skolan. haha. Jag & mamma åkte iallafall in till västerås & shoppa :) Köpte tre linnen, massa strumpbyxor & ett par nya skor. Sen tittade vi på mönster & tyg till min balklänning, för nu blir det ju så att jag syr den själv! :D får se hur det går, men jag skulle ju bli designer en gång i tiden, & jag var ju den ända i klassen som skulle gå långt i yrket enligt min lärare!? ;D well.. 


 Ludvig kom ner på stan också ett tag, så åkte vi & åt på Pizza Hut, det var gott men dyrt, alldelles för dyrt. Men det var nog första gången jag & ludde var ute & åt, haha.. & vi ska ha vart tillsammans i nästan fem år!?  men jag tycker nog det är mysigare att äta hemma :)


 Nu har jag provat alla mina kläder & skor, haha. Har också betämt vad jag ska imorgon, då jag ska till Evelina & fira henne för att hon fyller nämligen 20år idag! Det kommer bli kul, sen ska vi ut på Statt & träffa massa folk ;D Känns som att det var jätte länge sen jag var ut, & det var på Juldagen? haha.  Länge för mig.


nu ska jag sova, pusss på er :*

Av maria - 20 januari 2009 13:41

Ja, just nu har jag samhäll.. det suger :( ska skriva något arbete, som jag inte förstår riktigt.. så jag struntar i det :) väntar tills nästa vecka så kan jag göra det med kattan istället eller hemma. Så nu ska jag bara sitta här & vänta tills bussen kommer om en timme!!! usch vad tråkigt. men jag klagar inte :) är ledig måndag, onsdag & fredag den här veckan. Dock, måste jag plugga.. så blir väl inte så stor skillnad, eller? Jag som är så smart, hade nästan skrivit klar hela min pa-rapport & inte sparat! ;o så måste sitta & skriva om allting, ibland hatar jag mig själv! 


jag längtar till stundenten!

Av maria - 14 januari 2009 15:10

jag har piggilini ;) det ni!


 Idag mår jag mycket bättre! :D Så jag åkte till skolan imorse, alla var värsta söta & sa att det var kul att se mig igen.. haha. Fast dock var jag inge vidare pigg, fick ingen sömn inatt pga tandfan! Så jag hoppas mamma har ringt & boka tid (jag är för feg för att ringa själv! haha.) 


  Ja, nu sitter jag här med min isglass, bra nu när jag har ont :) har precis tittat på grey's anatomy! Ska nog dra på ett till avsnitt innan Ludvig kommer hit. Han är påväg hem från jobbet nu, så det tar väl ett tag innan han är hemma :) Pusssva!


btw, jag klara naturprovet igår ;) 63/81 poäng (vg), vem är bäst?

Av maria - 12 januari 2009 15:00

  inatt sov jag fyra timmar i sträck! ;o :D helt otroligt. men sen efter det gick det inge vidare bra att sova igen.. Jag har fortfarande ont i min tand, så nu har jag bestämt att jag ska dra ut dom två övre visdomständerna :) dom är ju ändå bara i vägen! får se vad det går på, för nu är det ju inte gratis längre :( eftersom att jag fyller tjugo iår.


 Jag är också fortfarande sjuk, känns som att jag aldrig blir frisk!? :( men har knappt nå feber kvar, så det är väl ett plus :) & nu har jag precis tittat på desperate housewives, så jävla bra :) 


 tidigare idag, hjälpte jag mamma & städa ur hallen :) det behövdes, jag har påpekat de länge nu.. men mina föräldrar är ju lite sega av sig när det gäller att fixa saker. till exempel altan, som de skulle bygga om i somras men orkade inte göra klart, har nu brakat ihop ;) haha, lite kul är det ju, de borde lyssna på mig oftare tycker jag :D Ja, vi fick iallafall ihop två stora sopsäckar med gamla äckliga skor, fyra sopsäckar med gamla fula jackor. 


 frågan är vad man ska göra nu, resten av dagen? 

Av maria - 9 januari 2009 20:00

 jag trodde jag skulle vara frisk idag, men inte då ;( febern har varit borta hela dagen, men nu har den jävlen kommit tillbaka! & inte nog med det, måste man bli förskyld & få ont i tanden igen. vad trött jag blir på det här!


 Tur att jag har ludvig iallafall :) vi har precis ätit pizza, eller han har.. jag har knappt fått i mig något, två räkor kanske?  nu ska han iväg & skjutsa J&S, jag väntar här hemma, orkar ändå inte gå ut nu i kylan! burr..
Av maria - 7 januari 2009 22:44

sjuuuk.


 Ludde ringde & väckte mig imorse klockan tio, jag var helt död & hade svin ont i halsen.. Så jag tänkte att snart blir jag väl sjuk. Jag gick iallafall upp & drog på en film, men då kom febern & jag orkade verkligen inte titta klart! Så det blev att lägga sig i sängen igen & stanna där resten av dagen. Ludde kom förbi en stund också, myspys, men han var ju iskall & jag frös. Jag har inte varit sä här sjuk, på jag vet inte hur länge. fyy, vill bara bli frisk. Mamma kom hem runt nio & kom in till mig med alvedon, hostmedicin & temp. Jag orkade inte resa mig ur sängen, döende? & det var ju inte så konstigt, hade 39.9 grader feber! :( hostat, frysit, svettats, ont i hela kroppen. men nu är det lite bättre, efter allt jag tryckt i mig.. fast har inte fått i mig någon mat alls. 


herregud, vad jag tycker synd om mig själv :P nu ska jag väl lägga mig igen, blir ingen skola imorgon iallafall. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards